vervolg marowijne: naar de indianen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van irisschelfhout - WaarBenJij.nu vervolg marowijne: naar de indianen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van irisschelfhout - WaarBenJij.nu

vervolg marowijne: naar de indianen!

Door: Webmaster

29 Juli 2007 | Suriname, Paramaribo

zo daar was ik weer,..het internet is hier gelukkig trouwens een stuk sneller dan in domburg dus dat is mooi meegenomen..schiet niet echt op als alles eerst 5min moet laden! ik schrijf verder..
DAG3: op deze dag hebben we nogal veel gewacht.. S ochtend liep John al eene beetje raar te doen, te mijmeren, en hij was heel druk bezig. "wat is er aan de hand John? is er iets?" (met overslaande stem)" nee, nee niks aan de hand! het ontbijt staat klaar, gaan jullie maar eten!" Nou ok'e dan, maar uieindelijk bleek er dus wel degelijk wat aan de hand te zijn. John kwam daarna vertellen dat er een "probleempje" was met de boot, op de 1 of andere manier was de benzine op.. en de jongens die nieuwe zouden waren niet komen opdagen en waren al heel lang niet meer gezien.. Dit werd dus afwachten.. Uiteindleijk had hij wel een andere boot kunnen regelen maar die moest helemaal van de franse kant komen.. DIe zou om 10u komen, mar om 12u was die er nog steeds niet. John er achter aan met een ander bootje, war die boot nou bleef.. Om 1u was die nog steeds niet terug, er werd een ander bootje gestuurd om John weer te zoeken.. Nouja uiteindelijk tegen 2u kwam John terug: die boot daar schenen geen banken in te zitten en die hadden ze eerst nog heleaal erin moeten timmeren, maar het was moeilijk om hout te zoeken.,.. Nouja phoe, uieindelijk zaten we dus in de boot:P. Beetje geinproviseerde banken, (planken over de rand). mar t kwam allemaal goed. Met de boot naar albina en van daaruit weer andere boot naar Galibi. Dee was met groteere neus, tegen de golven,. Want die spatten tegen de voorkant op, en zo werden we nogal nat! achterin werd je het natst en wij zaten dus lekker achterin:) In Galibi bleek het heel mooi.. het enige stukje echte strand in heel Suriname. En weer een heel andere soort mensen! indianen! maar snachts om 12u was er een expeditie naar de schildpadden (lederschildpadden) die eitjes gingen leggen! Dus snachts om 12u wakker gemaakt, kleren aan en hup weer in die boot en zoeken maar! onderweg kwamen er nog vliegende vissen langs vliegen. Maar eindelijk daar, en we hadden er 1 gezien! wel heel indrukwekkend en mooi.l Enrom groot, zwaar stevig beest.. ze was druk bezig met eieren leggen toen wij er aan kwamen. Maar het was wel echt stom, er stonden ook een andere groep er al omheen, en die hielden zich niet echt aan de afspraken, dus die stonden er heel dicht op(wat helemaal niet mocht en fotos met flits maken mocht ook niet), maar dat dede zijn dus wel waardoor de schildpad helemaal de weg kwijt was:S Maarja bij elakaar wel echt heel mooi! Toen konden we lekker slapen..
DAG4: we kregen en rondleiding door het dorp. Het was heel anders dan een marron dorp- de huizen staan veel verder uit elkaar, de mensen leefden veel meer op zichzelf. Ook de school bezocht.. wel leuk ook, de kinderen lopen allemaal in uniform. En.. daarna naar "galibi zoo". Dit was een klein dierentuintje waar je 5srd voor moest betalen en ze wat plaatselijke dieren tam hadden gemaakt.. die dar rondliepen. Een bosvarkentje die dacht dat de beheerder zijn papa was en daar dus de hele tijd achter aan lief, echt schattig. En een aapje dat bij eidereen op de schouders ging zitten (hij vond mijn oorbel erg lekker ging aan mn oor sabbelen *-):P) En 2 boa constrictors, waarvan 1 tam en die had ik vast gehouden.. Echt mooie beesten vind ik dat. vooelt heel raar aan. Daarna nog gezont en gezwommen vooral. niet heel veel spannends meer meegemaakt.
DAG5: zon beetje de heetste dag ooit, we moesten terug in de boot. en daarn amet de bus weer terug over de zelfde hobbelige weg..
Dan 2 dagen in paramaribo en morgen gaan we vertrekken naar brownsberg om daar een kano tocht te maken!

• 29 Juli 2007 - 13:37

Nando:

Hmmm wou ik dat ik daar was

• 29 Juli 2007 - 14:47

Tommy:

Klinkt wel leuk, beter dan de regen die wij hier hebben ;)

• 29 Juli 2007 - 20:22

Julian:

hee iep!
    ooh wat jij (en papa ook) hebben allemaal hebben meegemaakt is echt zo cool!:D
    volgens mij is dit echt een hele belevenis voor jullie,
    en ik hoop dat jullie nog veel leuke dingen gaan meemaken.
    Ohja, als jullie weer zijn ik ben die flink bruin gekleurde neger :P
    Want het is hier de hele dag zon!
    We zijn vandaéag naar Collioure (Koelieore, zo spreek je het uit!)
    geweest. In een heel mooi fort :)
    Nou Iepje en papa nog heel veel plezier en ik spreek jullie het volgende bericht weer ;)
    Kuss van Juul!
    Vic = de almachtige kale suriboy
    Iris = de beauty & sexy suribabe

• 29 Juli 2007 - 20:26

Mama:

weeropnieuw geweldige verhalen!indrukken die je niet snel zult vergeten!veel foto s maken hoor dan kunnen we het na die tijd allemaal mee beleven!
    xxxx mama en veel plezier in brownsberg!voorzichtig zijn hoor! en genieten natuurlijk!

• 29 Juli 2007 - 22:05

Ruud:

schat:D
    wou dat ik er nu ook kon zijn:O lijkt me echt leuk wat je daar meemaakt! Heel veel plezier nog en we mailen:)
    dikke kuss(L)

ps. Julian ziet et ook eindelijk in!
    Iris = de beauty & sexy suribabe

• 02 Augustus 2007 - 01:12

Reza:

Iris,
    Echt leuke verhalen allemaal. Ga je nog iets leuks over mij en Pieter schrijven??

Reza

• 02 Augustus 2007 - 08:18

Marion:

hoi iris beetje laat maar net terug van vakantie maar wat jij allemaal ziet en meemaakt geweldig heel eng en indrukwekkend en mooie fotos hoor nog heel veel plezier en geniet er van he groetjes en kus hans en marion

• 03 Augustus 2007 - 19:40

Julian:

Hee Iesje!
    Hoe was de kanotocht?
    Ooh echt jammer wij gaan morgen alweer naar huis! :(
    Wij zijn vandaag naar Aqualand geweest echt leuk! :D
    Maar de tijd is om dus ik ga doegg (k)

• 04 Augustus 2007 - 12:29

Ineke:

Eej Iris, Heb nu pas je laatste 2 blogs gelezen.. Echt gaaf daar! Veel plezier nog en doe de groetjes aan Vic!

Liefs Ineke

• 08 Augustus 2007 - 18:04

Hans:

Hoi Iris,

Wat een leuke verhalen doet me een beetje denken aan Sanne's berichten vanuit Afrika. Wat veel indrukken doen jullie daar op is wat anders als het Nederlandje. Als je terug komt willen wij wel graag de foto's zien. De groeten aan Papa, nog veel plezier samen en tot gauw.

Hans en Marion