1e berichtje vanuit Suriname! - Reisverslag uit Domburg, Suriname van irisschelfhout - WaarBenJij.nu 1e berichtje vanuit Suriname! - Reisverslag uit Domburg, Suriname van irisschelfhout - WaarBenJij.nu

1e berichtje vanuit Suriname!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

20 Juli 2007 | Suriname, Domburg

Halloo:):)! Ja ja .. ik ben in Suriname!! En tis me ook ngo gelukt om een goed internetcaf'e te vinden.. waar ik voor zon 3,50 SRD (surinaamse Dollar) per uur kan schrijven.. Wel eens vaker in een internetcafe geweest maar dat kostte veel meer geld . Dit staat gelijk aan ongv 90 eurocent!
Maar ik ben nu dus in Domburg.. Klein plaatsje.. in de buurt van Paramaribo. (ongeveer een uur fietsen , ja als je band niet lek gaat dan). Vandaag vrijdag, dinsdag avond aangekomen. Tijdsverschil is zon 5uur en s avonds om half6 Surinaamse tijd kwamen we aan.. Wel goede reis gehad. zon 9uur in het vliegtuig! Phoe en ik an al niet stilzitten.. maargoed alles ging ok'e:)
In Paramaribo zitten we in een guesthouse, Albergo ALberga. En dat is echt midden in het centrum. 1 straat verer staat het presidentieel paleis, en daar zit zeg maar het bestuur.. minesterie Buza, sociale zaken, genderlbeleid (?). Maar Paramaribo is druk, echt heel druk. ALs je nog nooit in een stad in Zuid Amerika bent geweest (zoals ik), of in een ander heel zuidelijk land.. dan echt, moet je de eerste dag wel zo erg wennen.. Overal waar je kijkt zijn mensen, mensen, visersbootjes, houten huizen, stadsbusjes met Bollywood reclame, busjes die rijden en waar mensen er achteraan rennen en er dan nog in springen, veel markten met eten,kleding, eten en nog eens eten. En ook gewoon heel veel mensen die op straat lopen en gewoon nisk te doen hebben. En dan maar een beetje om je heen gaan hangen en proberen dingne aan te smeren.. Maar de mensen zijn hier wel echt heel erg aardig.. Iedereen groet je gedag,.zwaait.
maar da tis ook wennen. ALs je hier blank bent , word je continu aan gestaard, na gekeken.. (" h'ee, bakra!" )
en als je een meisje bent, is dat nog een graadje erger.
Maar gelukkig zijn de mensen niet vervelend ofzo. Donderdag hebben we fietsen gehuurd en naar Domburg gereden, naar Waterland Resort. Is een soort park,aan de rand van het oerwoud. En er is er geowon helemaal.. niets.. Tenminste, dat dacht ik. Volkomen rust en stilte, en dieren en een strandje.. We slapen in een huisje met een hangmat. Echt enorm chill. Alleen ht slapen bleek niet zo heel erg chill. (ooit van hanen gehoord die om half2 snachts al beginnen met kraaien?) Maar het ruikt hier echt naar de bush bush.. AL toen ik het vliegtuig uitstapte, je merkte gelijk dat hier echt een tropisch klimaat is. Heel vochtig.. heel warm. (hang je was buiten, een hele dag, het is binnen een halfuur droog, maar als je het snachts laat hangen, is het sochtends weer bijna even nat als toen je het waste..)
Maar wat echt gewoon heel grappig is (en ontzettend handig) dat iedereen hier gewoon Nederlands praat.. Je vliegt zon 9uur , komt in een geheel ander klimaat terecht, het is hartstikke warm, je bent een van de weinige blanken , en het eerste wat je leest als je je guesthouse/hotel-kamer binnekomt : "haren uit doucheputje verwijderen a.u.b" ..Haha, dat is toch bizar??
Morgen nog een dagje hier in Domburg, dan fietsen we weer terug naar Paramaribo, en de dag erop beginnen we aan de 5daagse trip op de Marowijne rivier. (zie kaartje).
Voor nu stop ik er weer mee, als ik weer in Paramaribo ben, volgt er een nieuw berichtje!
ps. leuk om al die berichtjes te lezen!! :)

  • 20 Juli 2007 - 17:58

    Ineke:

    Eej Iris! Ik hoop dat je het ontzettend naar je zin zult hebben! Ik blijf uiteraard je berichtjes lezen. Hoelang blijf je eigenlijk?

    Kus

  • 20 Juli 2007 - 19:38

    Dippie!!:

    Hej lieverd! het klinkt echt mega uber tof gaaf kikke tegek:D!! Ik ga nu ook lkr alles lezen! Ben benieuwd op het vervolg verhaal. Hier ook alles goed, Renesse was lkr chill:D ben bruintje beer! (voor mijn doen dan)! Ik laat ng wel eens een berichtje achter;) kga nu mooi lkr bijslapen!

    Dikke zoen, en nog heeeeel veel plezier!

  • 21 Juli 2007 - 09:27

    Bee:

    hee lieve iep :D
    wat klinkt het allemaal al vet !! Ik ga vanaf nu alles lezen en ik wens je nog heel veel plezier daar toe :D Hier is het zelfs mooi weer, dus dat is vast een goed teken:P
    hele dikke kus!

  • 21 Juli 2007 - 10:37

    Dolf:

    Leuk Iris, veel plezier verder :)
    X

  • 21 Juli 2007 - 11:38

    Roel:

    Hee iris, Klinkt goed zeg, zo'n tropisch klimaatje! zou wel chill sfeertje hangen daar! Veel plezier nog met alle activiteiten en tochten die jullie nog gaan ondernemen!!
    X je neef

  • 21 Juli 2007 - 12:27

    Gabriëlle:

    Haaay ieperd!
    Wat ben ik jaloers op jou zeg!
    Phoe, maargoed ik ga je dus ff op de hoogte houden van de roddels hier..
    Tis vrij weinig.. Al hebben Fre en Sharon dus nu officieel wat, terwijl hij dus nog 2,5 week in mexico zit:P lekkere timing weer.. maargoed,
    Wat nog meer.. owjaaa.. onze chef is weer in het land, en meneer gaat afdelingsmanager worden, echt niet goed voor zijn ego;)
    OWh, en zijn moeder had dus wat door.. je snapt vast wel wat ik bedoel.. Woepsie, mja zijn probleem, niet de mijne.. anyway..
    ben benieuwd naar je volgende verhaal:D!

    Kusjee!

  • 23 Juli 2007 - 10:30

    Rik:

    hey iris,
    ik wist helemaal niet dat je naar suriname was. veel plezier nog en ik spreek je gauw wel weer
    groeten rik

  • 24 Juli 2007 - 22:06

    Karlijn:

    Hee Iris,
    Oo echt vet dat je nu in Suriname bent joh!!
    Klinkt echt super leuk tot nu toe, nu even snel naar je volgende verhaaltje!
    Nog heeel veel plezier!!
    kuss

  • 26 Juli 2007 - 19:45

    Annette:

    Ha lieverd,eindelijk kan ik dan al je beri chten lezen.Wat leuk wat je schrijft;ik krijg heel goed een beeld van hoe het daar is.Misschien omdat het hier qua temperatuur wel te vergelijken is.alleen is het hier niet zo vochtig.Ik ben benieuwd naar je nieuwe berichtjes.Tot binnnenkort!xxxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Domburg

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 7321

Voorgaande reizen:

17 Juli 2007 - 17 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: