slangen muggenbulten en bakbana - Reisverslag uit Domburg, Suriname van irisschelfhout - WaarBenJij.nu slangen muggenbulten en bakbana - Reisverslag uit Domburg, Suriname van irisschelfhout - WaarBenJij.nu

slangen muggenbulten en bakbana

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

21 Juli 2007 | Suriname, Domburg

Hallo daar was ik weer:)
Ik schrijf nu snel weer even een berichtje want dit is mn laatste dag hier in Domburg en straks zit ik 5/6 dagen op de rivier en ik den niet dat ik daar ergens op internet kan.. Ik heb er wel zin in! Nog verder het oerwoud in. Maar ik blijf dus in totaal iets meer dan 3weken hier.
Gisteren nog naar white beachgeweest, een soort aangelegs strand om hier ook maar ngo meer toeristen te trekken. Was wel lekker ff bijbruinen maar toen ik terugkwam had ik last van soort zonnesteek. :S Niet altijd leuk dus die zon.! Nu smeer ik me braaf in en loop met pet op8-|
eerGisteravodn ging ik met papa nog een stukje wandelen, wat verder weg van het strand, om vogels te spotten etc. (echt heel vele mooie vogels hier!) Op gegeven moment horen we iets ritselen en opeesn schiet er heel snel een zwarte dunnen slang voor ons heen. Ik schrok wel, maar papa was ngo veel meer geschrokken. Hij ging daarna stampvoetend lopen. stampvoetend? Ja, slangen zijn blind en reageren op trilingen, dus als je dan zo loopt dan horen ze je aankomen ofzo:P Nouja ik was eigenliji niet echt bang om nog een slang tegen te komen, maar ik ben wel mooi achter 1 van mijn vaders fobien gekomen:P Ik moest alleen maar lachen toen ie gisteravond ook weer aan het stampen was, tegen de slangen.. Aah nouja, iedereen zo wat. Ik ben vast ook wel ergens bang voor:P
Maarja ik ging gisteravond met een goed gevoel slapen want had heel supersonisch hele goede oordoppen gemaakt (tegen de hanen en alle andere beesten) dus ik dacht eindelijk lekker te slapen.. en dat was ook wel zo, maar ik kon nu niet in slaap koemen omdat ik echt helemaal lek gestoken was. Ik snap niet hoe het kan, onder een klamboe en heleamal ingesmeerd met anti mug., ik trek ze echt aan. Ook heb ik hier nog vrienden gemaakt, mensen die hier wonen, Dat is echt leuk om te praten gewoon over hoe zij leven enzo, dat is echt zo anders dan hier! En omdat ze gewoon nederlands praten gaat dat supermakkelijk.. De mensen hier zijn best wel arm , toch nog wel,. De meeste. Er zijn best grote verschillen, Als je langs de weg fiets of loopt zie je af en toe echt j'oekels van huizen, maar tussendoor ook echt houten hutjes met golfplaten daken.
Eten is wel lekker hier trouwens. Eten meestals Javaans. Dus dat is bakbana (gebakken banaan), cassave, bruine bonen met rijst.
Maar ik stop weer nu we moeten nog terug fietsen.. papa's band was net lek, hooplijk heeft die m opnieuw kunnen plakken:)

  • 21 Juli 2007 - 17:02

    Dippie:

    SCHAAAT!! Ik vind echt leuk al die verhaaltjes:D lkkr doorblijven schrijven! Al leuke Boys gespot dan:P? Ik verveel me weer hierzo thuis,, maar ben wl blij dat ik weer lkr kan paardjerijden! Wnnr kwam je eignelijk weer trug? KUnne we saampies ng wt leuks doen! kusje

  • 21 Juli 2007 - 17:10

    Machteld:

    heeeeeeeeee lief , zo te lezen heb je het onwijs naar je zin! nog 5 nachtjes, en dan vertrek ik ook eindelyk .. opweg naar dat ultieme vakantiegevoel, haha.. want hier in nederland is dat nog ver te zoeken helaas:( , ik mag lekker dinsdags voor je werken nu trouwens, haha,

    nou, nog heeeeel veel plezier daaar, geniet ervan.. en denk dr om, geen bosjesmannen, je hebt ruud hier thuis! haha, heb ik hem ook al voor gewaarschuwd. (h)

    Dikke kus! x

  • 21 Juli 2007 - 17:20

    David:

    Ha Iris! Leuk om wat van je te horen! Nog veel plezier he! En doe de groeten aan je vader!

  • 21 Juli 2007 - 17:24

    Emiel:

    He Iris,

    Echt leuk om te lezen wat je daar allemaal mee maakt. Mijn zus had ook een waarbenjij.nu websiteje toen ze in curaçao was en daar is het ook ongeveer zoals jij verteld, helaas veel armoede ja maar wel cool dat ze daar ook nederlands spreken, dat praat wat makkelijker, had m'n zus ook daar in curaçao :P

    Hier in Nederland is het op et moment ook lekker warm dus ik ga weer zwemmen in et zwembad van de buren.

    Veel plezier daar nog!

    Emiel

  • 21 Juli 2007 - 17:33

    Bram:

    Hee Iris!,..

    Sorry dat ik niks van me heb laten horen om je toch even een fijne vakantie te wensen, dat doe ik dan even bij deze!

    Leuk dat je zo'n site bij houd, plaats je er ook nog foto's op? Of gaat dat niet lukken.. Njaah veel plezier nog verder en hoor/lees je avonturen nog wel een x!

    Liefs x Bram

  • 21 Juli 2007 - 18:36

    Nando:

    zeg maak tege je vader dat hij beter niet kan stampen en geen open vuur of sigaretten moet hebbe slangen zijn nieuwgierig na trillingen en slangen komen als gestoorden op vuur af

    xXx nando

  • 21 Juli 2007 - 19:35

    Andre En Atie:

    Hoi Iris, wat hartstikke leuk zeg om zo berichtjes van jullie te lezen!
    Voor wat die slangen betreft....ik zou heeeeel erg bang zijn, maar André zou het alleen maar heel erg interessant vinden! Veel plezier nog en de groetjes aan Vic.
    XXXXA&A

  • 21 Juli 2007 - 20:23

    Denise:

    GEBAKKEN BANAAN!
    haha, dat is zo lekker!
    maaar leuk dat je het zo leuk hebt daar!:D
    heel veel plezier nog!
    maar dat zal wel lukken zo te horen :D
    haha,
    kusje.

  • 22 Juli 2007 - 08:14

    Vera:

    Hoi Iris
    Leuk die verhaaltjes
    en je hebt het wel leuk denk ik
    nouja nog veel plezier
    xx vera

  • 22 Juli 2007 - 11:27

    Kim J.:

    Hee Iris
    Ik las net je mailtje over deze site.
    Wat leuk dat je zo'n site bij houd =)
    Zelf ben ik gisteren terug gekomen uit Tsjechië. 't Was echt heel leuk! Eerst een weekje in het noorden (met 15 graden en veel regen) daarna een week in het zuiden aan een meer.. met 30-34 graden en geen wolkje aan de lucht:p. Natuurlijk naar Praag geweest (super mooie stad). En nog tig andere plaatjes. Ook zijn we een dagje wezen kanoën over de Moldau. Nog nooit eerder gedaan, maar echt leuk om te doen:). En rodelen (iets typisch daar) je zou het kunnen vergelijken met een bobslee-baan. Ook heb je heel veel Vietnamezen die daar wonen en zo'n beetje de hele kleding industrie hebben overgenomen ;p. Overal heb je grote markten waar je kleding kunt kopen en lekker kunt afdingen! In Tsjechië is alles ook heel goedkoop. De eerste avond hebben we voor 720 kronen gegeten (dat is ongeveer 24 euro voor 4 personen: voorgerecht, hoofdgerecht en een toetje.. inclusief drinken). Als laatste zijn we een dagje naar Oostenrijk geweest. Naar het concentratiekamp Mauthausen (heel indrukwekkend) en naar Linz. Daar vielen we gelijk met de neus in de boter! Er was een groot straatfestival met muziekanten, comedianten, dansers etc. Heel leuk! De volgende dag was het weer vroeg opstaan en 10 uren onderweg naar Nederland.
    Maar ik wens je nog veel plezier daar in Suriname:) lijkt me ook heel geweldig om daar te zijn!

    xxx Kim

  • 24 Juli 2007 - 14:56

    Mark:

    Heey meis,,

    Klote met al die beeste,, maar dat zal vast de pret niet drukke,, zelf zit ik nou in spanje,, ook last van mugge maarja.. Veel plezier nog!!

  • 24 Juli 2007 - 19:41

    Mama:

    dag lieverd!wat een leuk bericht;we hebben wel moeten lachen hoor;papa stampvoetend door het surinaamse land:typen met een spaans toetsenbord kost moeite zoals je ziet maa binnenlort meer berichten heel veel plezier meisje dikke kusxxxxxxx

  • 25 Juli 2007 - 13:32

    Natasja:

    heee Iep,
    vet leuk deze weblog, vooral met die verhaaltjes.. Ik hoop dat je nog een hele leuke vakantie hebt:D

  • 25 Juli 2007 - 19:02

    Nadieh:

    heee lieverd!!
    super leuk om te lezen allemaal:D
    ik ben vandaag thuis gekomen..
    echt de tofste vakantie ooit gehad!
    ik moet je nog heel veel vertellen!
    nog heeeeeeel veel plezier
    en ik spreek je snel he1

    dikke kuss(L) xx

  • 26 Juli 2007 - 19:37

    Julian:

    Hee Iep!:D
    Nu schrijf ik hier ff een berichtje
    Het zijn allemaal supertoffe verhalen hoor ;)
    Ik mis jou en papa wel hoor!
    Nog heel veel plezier en tot het volgende berichtje!
    x Juul

  • 28 Juli 2007 - 15:11

    Danielle:

    lieve iep!
    super leuk om je lezen hoe je hebt in suriname hebt!
    haha je vader heeft dus een fobie voor slangen?:P zo kom je inderdaad nog eens ergens achter!
    ben benieuwd naar de rest van je avonturen!

    veel liefs
    Danielle

  • 28 Juli 2007 - 18:55

    Julian:

    Iepje!
    Ben ik weer:)
    Is het eten nog een beetje lekker?
    Casave & BB met rijst
    Ik hou heel veel van je!
    En wil het liefste elke dag jou berichten lezen
    Ook al lees ik ze dan 3xkeer:)
    Kusss Brottie! (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Domburg

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 7319

Voorgaande reizen:

17 Juli 2007 - 17 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: